مرحله ۱: از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

قبل از اینکه هر فایلی را حذف کنید، مهم است که از فایل‌ها و داده‌های مهم خود در یک هارد دیسک خارجی، فضای ذخیره‌سازی ابری یا رایانه دیگری نسخه پشتیبان تهیه کنید. این اطمینان حاصل می کند که هیچ داده مهمی را در طول فرآیند حذف از دست نمی دهید.

مرحله ۲: فایلی را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کنید

فایلی را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید و مطمئن شوید که فایل صحیح را دارید. نام و مکان فایل را دوبار بررسی کنید تا فایل اشتباه حذف نشود.

مرحله 3: از کلید “حذف” استفاده کنید

برای حذف فایل از کلید “حذف” روی صفحه کلید خود استفاده کنید. با این کار فایل بسته به سیستم عامل شما به سطل بازیافت یا پوشه Trash منتقل می شود.

مرحله ۴: سطل بازیافت یا پوشه زباله را خالی کنید

هنگامی که فایل را حذف کردید، باید سطل آشغال یا پوشه سطل زباله را خالی کنید تا فایل به طور دائم حذف شود. این کار از بازیابی فایل جلوگیری می کند.

مرحله 5: از ابزار شخص ثالث استفاده کنید

اگر می‌خواهید بیشتر مراقب باشید، می‌توانید از ابزار شخص ثالث برای حذف دائمی فایل استفاده کنید. ابزارهای رایگان و پولی زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند که میتوانند به طور ایمن فایل ها را حذف کرده و اطمینان حاصل کنند که نمی توان آنها را بازیابی کرد.

مرحله ۶: بررسی کنید که فایل از بین رفته است

پس از اینکه فایل را حذف کردید، با بررسی سطل آشغال یا پوشه زباله و اطمینان از عدم وجود فایل، بررسی کنید که از بین رفته است. همچنین می‌توانید از یک نرم افزار بازیابی فایل برای بررسی اینکه آیا فایل هنوز در رایانه شما وجود دارد یا خیر استفاده کنید.

نکات:

  1. همیشه قبل از حذف هر چیزی از فایل‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار باعث می‌شود که هیچ داده مهمی را در طول فرآیند حذف از دست ندهید.
  2. نام و مکان فایل را قبل از حذف مجدداً بررسی کنید. مطمئن شوید که فایل صحیح را حذف می‌کنید تا از هرگونه اشتباهی جلوگیری شود.
  3. از کلید “Shift” برای انتخاب چندین فایل به طور همزمان استفاده کنید. اگر نیاز به حذف چندین فایل دارید، این می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند.
  4. از کلید “حذف” به جای گزینه “انتقال به سطل زباله” استفاده کنید. این کار باعث می شود که فایل به طور دائم حذف شده و قابل بازیابی نباشد.
  5. از استفاده از کلید «حذف» در رایانه مشترک خودداری کنید. این امر می‌تواند برای سایر کاربرانی که ممکن است روی همان رایانه کار می‌کنند مشکل ایجاد کند.
  6. از یک ابزار شخص ثالث برای حذف ایمن فایل‌ها استفاده کنید. این می‌تواند یک لایه امنیتی اضافی برای اطمینان از حذف دائمی فایل‌ها و غیرقابل بازیابی آن‌ها فراهم کند.
  7. فایل‌های سیستم را حذف نکنید. این می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم عامل شما شود و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشد.
  8. فایل‌هایی را که هنوز در حال استفاده هستند حذف نکنید. این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایر برنامه‌هایی شود که ممکن است از فایل استفاده کنند.
  9. فایل‌های مهم را حذف نکنید. این امر می‌تواند باعث شود داده‌های مهمی را که ممکن است در آینده به آن‌ها نیاز داشته باشید از دست بدهید.
  10. فایل‌ها را بدون پشتیبان‌گیری ابتدا حذف نکنید. این امر می‌تواند باعث از دست دادن داده‌های مهمی شود که ممکن است در آینده به آن‌ها نیاز داشته باشید.
  11. از کلید “حذف” در درایو شبکه استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی برای سایر کاربرانی شود که ممکن است روی همان درایو کار می‌کنند.
  12. از کلید «حذف» در درایو ذخیره‌سازی ابری استفاده نکنید. این امر می‌تواند برای سایر کاربرانی که ممکن است روی همان درایو کار می‌کنند مشکل ایجاد کند.
  13. از کلید “حذف” در درایو USB استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی برای سایر کاربرانی شود که ممکن است روی همان درایو کار می‌کنند.
  14. از کلید «حذف» روی CD/DVD استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی برای کاربران دیگری شود که ممکن است روی همان دیسک کار می‌کنند.
  15. از کلید “حذف” در درایو فلش استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی برای سایر کاربرانی شود که ممکن است روی همان درایو کار می‌کنند.
  16. از کلید «حذف» روی کارت حافظه استفاده نکنید. این امر می‌تواند برای سایر کاربرانی که ممکن است روی همان کارت کار می‌کنند مشکل ایجاد کند.
  17. از کلید «حذف» در هارد دیسک خارجی استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی برای سایر کاربرانی شود که ممکن است روی همان درایو کار می‌کنند.
  18. از کلید «حذف» در پوشه شبکه استفاده نکنید. این امر می‌تواند برای سایر کاربرانی که ممکن است روی همان پوشه کار می‌کنند مشکل ایجاد کند.
  19. از کلید «حذف» در پوشه ذخیره‌سازی ابری استفاده نکنید. این امر می‌تواند برای سایر کاربرانی که ممکن است روی همان پوشه کار می‌کنند مشکل ایجاد کند.
  20. از کلید “حذف” در پوشه USB استفاده نکنید. این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایر دستگاه ها شود.سرورهایی که ممکن است روی یک پوشه کار کنند.
  21. از کلید “حذف” در پوشه CD/DVD استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی برای سایر کاربرانی شود که ممکن است روی همان دیسک کار می‌کنند.
  22. از کلید «حذف» در پوشه درایو فلش استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی برای سایر کاربرانی شود که ممکن است روی همان درایو کار می‌کنند.
  23. از کلید «حذف» در پوشه کارت حافظه استفاده نکنید. این امر می‌تواند برای سایر کاربرانی که ممکن است روی همان کارت کار می‌کنند مشکل ایجاد کند.
  24. از کلید “حذف” در پوشه هارد دیسک خارجی استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سایر کاربرانی شود که ممکن است روی همان درایو کار می کنند.
  25. از کلید “حذف” در پوشه سیستم استفاده نکنید. این می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم عامل شما شود و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشد.
  26. از کلید “حذف” در فایل سیستمی استفاده نکنید. این می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم عامل شما شود و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشد.
  27. از کلید «حذف» در فایل برنامه استفاده نکنید. این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در برنامه شود و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشد.
  28. از کلید «حذف» در فایل درایور استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سخت‌افزار شما شود و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشد.
  29. از کلید “حذف” در فایل کتابخانه استفاده نکنید. این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایر برنامه هایی شود که ممکن است از فایل استفاده کنند.
  30. از کلید “حذف” در فایل رجیستری استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم عامل شما شود و ممکن است نیاز به نصب مجدد داشته باشد.
  31. از کلید “حذف” در فایل فونت استفاده نکنید. این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایر برنامه هایی شود که ممکن است از فایل استفاده کنند.
  32. از کلید “حذف” در فایل تصویری استفاده نکنید. این امر می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایر برنامه هایی شود که ممکن است از فایل استفاده کنند.
  33. از کلید «حذف» در فایل ویدیویی استفاده نکنید. این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایر برنامه‌هایی شود که ممکن است از فایل استفاده کنند.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...